tirsdag 17. januar 2012

Prosjekt #6: fOntS, FoNTs, F0Nt5

Ah, jeg bare elsker fonter. Å kunne leke med mange forskjellige fonter var kanskje en beveggrunn hvorfor jeg begynte med denne bloggen. Det er bare så gøy!
Jeg husker godt i skolen i Tyskland hadde vi et fag som het "Textverarbeitung". Det oversettes direkte med "tekstbearbeiding" og betyr rett og slett å lære seg å tippe på dataen. Læreren ble jo helt gal da jeg alltid leverte leksene i de rareste fontene. Hun klarte nesten ikke å lese det ;-)
Min kjærlighetsforhold til fonter er altså ganske gammel men som jeg forstår det for all del ikke gammeldags! Grafik og fonter er jo absolutt trendy!
Jeg prøver så ofte som mulig å bruke morsomme og flotte fonter.
Godt at det er mulig å laste ned mange forskjellige skrifter fra nettet!
Jeg elsker nettsiden dafont.com
Selvom alle fonter der er gratis har de allikevel flotte rubrikker og en oversiktlig layout.

Har dere lyst å se et av mine fontprosjekt?

Er deres styggeste rom også vaskerommet? Det er jo faktisk en god del timer en tilbringer med klesvask. Derfor syntes jeg at det trenges noe morsomt og fargerikt der. Jeg printet ut skiltene nedenfor  og limte dem på klessorteringsbøttene mine.









Som dere kanskje allerede hadde gjettet er de på tysk ;-)
Tror ikke at dere trenger en oversettelse. Er jo ikke sååå vanskelig å fortså...

Hvis du likte fontene finner du dem her:



Weisswäsche (Desdemona, allerede installert)


Sportwäsche (Princetown LET, allerede installert)

Feinwäsche (Zapfino, allerede installert)


Jeg blir alltid glad når jeg ser på skiltene. Da blir klesvasken litt gøyere. Og det hadde jeg behov for. Dere også?

Klem




1 kommentar:

  1. Så stilige fonter! :)

    sjekk ut bloggen min da: http://lindaogrebekka.blogg.no/ :) Blir alltid glad for en kommentar ^^

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...