søndag 22. januar 2012

Prosjekt #7: Uro laget av Ikea stoff "Barnslig"


Når man venter barn får man skikkelig lyst til å få leiligheten så fint som mulig. Alt skal være pent og klart til barnet kommer. Jeg hadde det veldig gøy med innredningen av barnerommet.
Ganske tidlig bestemmte jeg meg til å bruke oransje som hovedfarge.
Da passet det utmerket at Ikea tilbyr fine barnestoffer i rosa og oransje.
Jeg tok med både den stripete stoffen og den med de morsomme dyrene på.

Fargene går igjen i hele rommet.

Har du sett prosjekt #4? Rullegardinene henger jo også på barnerommet. Derfor har de også blitt rosa-oransje.

Jeg hadde lyst å lage en uro selv. Selvfølgelig skulle det også passe fargemessig. Derfor brukte jeg ikeastoffen.



Jeg skjærte ut dyrene brukte en annen stoff på bakside og sydde dem sammen. En liten åpning lot jeg igjen, fyllet dem med vatt og sydde åpningen med hånd.






Så laget jeg to slanger. En til tråden som jeg bøyde til krans og en til metallstangen som fungerer som stativ. Begge slanger har bare en åpning igjen på en side. Resten sydde jeg sammen før jeg snudde dem. Jeg festet dyrene med garn på kransen og kransen med flere garn på stativet.

Som stativ brukte jeg en metallstang som jeg fant på biltema. Jeg har ingen aning hva den egentlig brukes til, men den kunne bøyes sånn at jeg kunne lage en krok. Det var ikke veldig tungt og jeg brukte en tang for å få det til.


For at det er lett å feste stativet på sengen sydde jeg 4 striper i stoffslangen. Se bildet.





Vår liten, søt gullklumpe synes at uroen er kjempegøy.
Spesiellt foten til gåsen er veldig god å tygge på.
Synes dere uroen ble fin?

Da kan dere jo begynne med en gang!
Hvis forklaringen ikke var nøye nok må dere bare spørre meg!


Klem


3 kommentarer:

  1. Så herlig :) Kjempe søt!Dette skal jeg huske på neste gang vi skal ha en liten en ;)

    Ønsker deg en nydelig kveld videre.

    Klemmer fra Renate

    SvarSlett
  2. så fin den ble. Koselig å lage rede til det kommer bebis i hus :)
    flink og kreativ du er :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det var flott at du likte uroen! Jeg kommer sikkert til å legge ut flere barneprosjekt i framtiden!

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...