lørdag 18. oktober 2014

Prosjekt #20: Lysestake av brukt keramikk og porselen, stablet, limt sammen og spraymalt


Hei!

For noen uker siden hadde jeg en ide. Jeg ville finne morsomme og kanskje litt stygge keramikk figurer, tallerken, kopper, lysestakere og vaser for så å lime dem sammen og spraymale dem. Dette er resultatet:


 Det var kjempegøy å lete etter deler som kunne passe. Jeg brukte anledningen for å bli kjent med noen bruktbutikker her i Bergen. 


Så måtte jeg finne ut hvordan jeg kan sette dem sammen, hva slags lim som holder og hvordan man får det til at spraymalingen blir fin. 


Det var ikke lett og de første lysestakere måtte gjennom en god del forsøk. 
Men nå tror jeg at de holder kjempegod og malingen ser bra ut. 


Siden det var så gøy så hadde jeg lyst å lage flere. Det var derfor jeg begynte å tenke at jeg kunne selge dem. 

Så gøy det var å lage logoen, markedsføringsmaterialet og konseptet for forpakningen!
Tanken bak lysestakene er jo gjenbruk. Derfor ville jeg ikke bruke penger eller ressurser til forpakningen.  
Jeg ville heller bruke noe igjen som ingen trengte lenger. 
Hvor kunne jeg putte lysestakene mine inni?
Jo! Brukte melkekartonger. De er stabile og har akkurat riktig fasong! 
Etter noen forsøk ble dette resultatet: 



Som logo valgte jeg en rev av porselen og navnet av butikken min ble: 




På norsk: støvsamler kompaniet. 
Altså ting som egentlig bare står til pynt og ikke gjør noe annet enn å samle på støv. Inspirert av det tyske ordet "Staubfänger" (støvfanger)

På melkekartongen og på små kort som henger på lysestakene valgte jeg å vise hva mine kreasjoner er laget av, type "before" og "after". 




Du kan gjerne klikke deg innom min etsy butikk "TheDustTrapCompany". Jeg blir nok glad for noen likes også. Og skulle du bestemme deg for å kjøpe noe så kommer jeg til å skrike så høyt at barna våkner! Du finner snarveien til butikken til høyre på bloggen. 

Hva synes du? Er det en morsom ide? 
Har du lyst til å lage dine egne lysestakere? Lykke til!!! Og skulle du legge ut bilder av dem på nettet blir jeg glad hvis du forteller hvor du ble inspirert til å lage dem... :-)

Klem
Basteljenta

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...